Pastorovi synové a mlynářovy svině jsou stejní.
(estonské přísloví)

Majerův mlýn, Valcha

Majerův mlýn, Valcha
14
Mladice
341 42
Klatovy
Zavlekov
49° 19' 34.7'', 13° 29' 37.5''
Mlýn bez funkčního vodního motoru
V Seznamu vodních děl je uvedeno č. p. 27.
Pravděpodobně jde o chybu, současné č. p. 14 je i na skice.
Černíčský potok
nepřístupný

Historie mlýna obsahuje událost z období:

V r. 1837 vlastnil Valchu pravděpodobně hrabě Ludwig Taaffe, pán z Nalžova.

1930 František Majer

Příjmení mlynářů působících na mlýně:

Majer

Historie mlýna také obsahuje:

V r. 1930 vlastnil mlýn František Majer.

Mlýn je vyobrazen na:

Předměty spojené s osobou mlynáře a provozu:

    částečně adaptován
    05 2012
      venkovský
      mlýn na nestálé vodě (10 - 50 l/s)
        zděná
        jednopatrový
            • existující obyčejné složení
            Dle sdělení p. Ing. Jana Majera se ve mlýně dochovalo kompletní české složení. (LR)
            Žádná položka není vyplněna
            • rybník
            Typvodní kolo na vrchní vodu
            StavZaniklý
            PopisV r. 1930 zde bylo 1 kolo na svrchní vodu, průtok 0,8 m3/s, spád 5 m, výkon 3,4 k.
            Typvodní kolo na vrchní vodu
            StavZaniklý
            PopisV r. 1930 zde bylo 1 kolo na svrchní vodu, průtok 0,8 m3/s, spád 5 m, výkon 3,4 k.
            Typturbína Francisova
            StavDochovaný
            VýrobceJulius Škrlandt a spol., České Budějovice
            PopisPouze pravděpodobně se jedná o turbínu Francis - nutno ověřit. Turbína instalována místo vodního kola asi v roce 1946. (LR)
            Typnaftový motor
            StavDochovaný
            Výrobce
            PopisVedle turbíny je jako záložní zdroj instalován ještě naftový jednoválec se setrvačníkem, tzv. "stabilák". Dříve poháněl dynamo (na ss proud - 120 V, v 70. letech vyměněn za alternátor). - dle informace p. Ing. Jana Majera. (LR)
            Typnaftový motor
            StavDochovaný
            Výrobce
            PopisVedle turbíny je jako záložní zdroj instalován ještě naftový jednoválec se setrvačníkem, tzv. "stabilák". Dříve poháněl dynamo (na ss proud - 120 V, v 70. letech vyměněn za alternátor). - dle informace p. Ing. Jana Majera. (LR)
            Historické technologické prvky
            AutorMinistersto financí
            NázevSeznam a mapa vodních děl Republiky československé
            Rok vydání1932
            Další upřesněnísešit 11, Plzeň, str. 26
            AutorMinistersto financí
            NázevSeznam a mapa vodních děl Republiky československé
            Rok vydání1932
            Další upřesněnísešit 11, Plzeň, str. 26

            Žádná položka není vyplněna

            Základní obrázky

            Historické mapy

            Plány - stavební a konstrukční

            Vytvořeno

            30.12.2015 10:58 uživatelem Radomír Roup (Radomír Roup)

            Majitel nemovitosti

            Není vyplněn

            Spoluautoři

            Uživatel Poslední změna
            Rudolf (Rudolf Šimek) 30.12.2015 21:53
            doxa (Jan Škoda) 1.11.2023 00:26
            Franklyn (Lukáš Racocha) 22.10.2019 16:17